Lisbon İlk Adım

                                                                   بِسْــــــــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

     Bismillah diyorum ve bloğumun ilk yazısını yazıyorum . Burda daha çok ilk defa yurt dışına çıkanlar için ve  Portekiz lisbon hakkında önemli bilgiler vermeyi istiyorum. İnşAllah yararlı olur  sizler için. Bu gün hava alanından sonra ulaşım yolları anlatacağım. Yurda, otele, yada eve gitmek için. Uzatmadan başlayalım.
İlk olarak uçaktan inmekten başlayalım. Uçaktan indikten sonra bagaj delivery oklarını takip edin. Düz yolda yürüyen merdiven var yorulduysanız yada el bagajınız ağırsa ona binin ve devam edin. Sonra aşağı ya inen yürüyen merdiven var zaten üstünde bagaj delivery tabelası var aşağıya inin. Aşağıda gişeler göreceksiniz ve labirent gibi ayrılmış sıralar göreceksiniz aynı bizim hava alanından çıkarken ki gibi pasaport ve vize kontrolü sizi bekliyor olacak. Avrupa birliği pasaportunuz yoksa ALL PASPORT yazan sıraya girin. Sıra size gelince memur 
" What are you doing in Portugal?(Portekizde ne yapacaksın?)" diyecek yada 
" what is your travel purpuse of visit?(Seyhat amacın ne?)"
 bunu dedikten sonra cevaplamak için uzun uzun cümleler kurmanıza gerek yok şahsen ben sadece "education(eğitim)" dedim. 
Memur sonra "Study?" diye sordu.
bende "yes" dedim. 
sonra benden sağ elimin işaret parmağımdan iz aldı. ve gişeleri geçtik.
Bu arada sırada beklerken önümüzde bir aile vardı bir çocuğu vardı. Çocuğun eline vermişler kutu kolayı nasıl bulduysalar uçakta yasak normalde. iner inmez mi aldı ne yaptı bilinmez. Çocuk sallıyoda sallıyo kutuyu. En sonunda kutu dayanamadı ve patladı. Arkasında kim vardı tahmin edin. Tabi ki biz. Biz dediğimde; uçakta tanıştığım Erasmusta aynı üniversite ama farklı bölümden çok iyi bir arkadaş oda erasmus öğrencisi. Koskoca sırada sadece biz kola olduk başka kimseye bir şey olmadı her yerimiz kola oldu.  Zaten bir sürü stress var yurda nasıl gidicem bilmediğim bir yer  felan diye ama kola banyosu iyi oldu. Çocuğun  babasıda değişik bi tavırda kulağıma hafifçe yaklaştı ve "excuseme" dedi. Bari " so sorry " de  "My child dont do again" de ama yok. İçimden tişörtün parasını iste diye geçti ama sonra "No problem" dedim "He is just Child!" dedim. Hayatımda hiç üzerime kola patlamamıştı yani bunun Portekiz gişelerinde olacağını hiç tahmin etmezdim. Neyse Gişelerden sonra yine okları takip edin sanırım sola dönmeniz gerekiyor ve ekranlara bakıp İstanbul- lizbon hangi numaradaysa oraya yaklaşın ve o dönen şeylerden bavulunuzu alın. Sonra exit yada Metro oklarını takip edin. Çıkışa yaklaştığınızda büyük bi alanla karşılaşacaksınız. Elinde yazı pankartları olan insanlarda var.

Burdan Sonra Eğer metro oklarını takip ederseniz metroya ulaşırsınız. Eğer ben metroya binmek istemiyorum ve şehri dışarıdan izleyerek gitmek isterim derseniz AEROBUS e bine bilirsiniz. Buna binmek için hani çıkış oklarını takip ettiğiniz yer varya oranın sonunda pankartlı insanlarla dolu yerde; yol sağ ve sola ayrılıyor siz sağ yapın . Cam kapılara doğru yürüyün ve çıkın. Çıktıktan sonrada sola dönün ve biraz ilerleyin. Hemen göreceksiniz yolun karşısında. Bu sanırsam terminal 1 için ama yinede bulamazssanız içerdeki danışmaya yada görevliye sorun. Bu otobüs Cais de Sodreye kadar gidiyor. Bagajınızı koymak içinde yer var oturduğunuz yerde. Büyük bagajınız varsa bunu kullanmak mantıklı. Binmeden önce bilet alın ve durakların olduğu bi harita isteyin  4 Euro bu otobüs ama bigün boyunca sınırsız olarak kullana bilirsiniz eğer biletinizi atmazssanız. Ama ben metroyu tavsiye ederim daha ucuz    
Bunların duraklarının üstünde numarlar yazıyor 1 den 10 kadar nerde incekseniz ilk önce durağın numarasına bakın ve ona göre inceğiniz yeri takip edebilirsiniz.  Aşağıda firmanın linkini verdim
Metro  hattını aşağıda verdim 

Kredi kartı yada banka kartı ile bilet alınabiliyor. İlk başta "informacia" yazan yeden bilet  almanızı tavsiye ederim. Size kağıttan bi kart vericekler yeşil bunu sakın atmayın. buna yükleniyo bilet. bakın bilet diyorum para demiyorum çünkü burda malesef bizim Türkiyedeki mantık yok. Abi ben 5 euroluk doldurim basar basar geçerim yok. Sanırım bütün avrupada böyle. Birde ben kardeşimin yerine de bascam abi derseniz o mantıkda yok herkes bilet almak zorunda. Bilet yüklemek için Makinalar var ama portekizce o yüzden görevliden yada etrafınızdaki birinden yardım isteyin.

Metroyla Cais do sodre ye gitmek için kırmızı hattın Alameda durağına gidin sonra Caisdo sodre oklarını takip ederek aktarma yapın Aktarma BEDAVA güzel yanı bu zaten.

Ayrıca S.Sebastio yakınlarında Camii var. Bu duraktan çıktıktan sonra biraz düz gidip sola dönerseniz ve yolu takip ederseniz Camii ye ulaşabilisiniz  Vaazlar normal olarak portekizce gitmek isterseniz aşağıda google map ını koydum.


Caisdo Sodre de Feribot seferleri var. Cacilhasa gece 1 e kadar var.
Caisdo Sodre nehrin kenarında geniş düz bir alan burda büyük heykeller felan felan var gemileri felan görürsünüz zaten.

                                          Resim 1.2 Caisdo Sodre Meydan
                                           
Şuan tarih 14.09.2017 
 Metro fiyatı 1.45 Euro 
Tranvay 0.85 Euro(Bu tranvay sanırım sadece Cacilhas dan sonrası için  Tranvay var. yani feribotan karşıya geçiceksiniz. Bunun için ayrı kart veriyolar. Ötekisi geçersiz kalıyor koyu yeşil olan. bu açık yeşil. Küçük harflerle MTS yazar altında.  )
Feribot 1.25 Euro 

Bunların Dışında taksi var, genel otobüs hatları var ama ben henüz otobüs hatları nereye gidiyor bilmiyorum.


Resim 1.2

Şuanlık Erasmus Öğrencisyim.
---Size Başka bir yazıda---
*Universidade de Nova Lisboa, FCT kampüsüne hava alanından nasıl gidilir ve Residace Frustau Silva yurdu nasıl ve nasıl gidilir?
*Belem Nasıl ve Nasıl gidilir?
*Caisdo Sodre Nasıl?  
*Günlük Market Alış verişleri kaç para?
*Tranvay ve Metro bileteliri için nasıl bilet yüklenir?
*FCT  Nasıl(mühendislik için kampüs)?
----anlatmayı planlıyorum----
***Sağlıcakla kalın***

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt Dışında 5 Ay Kalacaklar İçin Valiz Hazırlama

Ağda Kayıtlı Değil Hatası \*Çözümü*\

Yurt Dışında Ziraat Mobil ve Ziraat Onay Kullanımı