Ağda Kayıtlı Değil Hatası \*Çözümü*\

 Selamünaleyküm Dostlar,

Yurt dışına çıktınız ve hattınızın orda rahatça kullanabileceğim zannediyorsanız biraz yanılıyorsunuz.
Tabi operatörden opretöre göre değişir. 
Ben  Türk telekom hattını kullanıyorum açıkçası kullanamadım . Paket satın aldım buraya gelmeden bir gün önce 1gb 1hafta 25 tl ye ama hattımı kullanamadığım için boşuna gitti. Bence almayın  eğer Türk telekom kullanıyorsanız ama Yurt dışına kullanımına kesin açtırın. 
Neden hattımı kullanamadım?

Ağda kayıtlı değil hatası aldım. Ne mesaj geldi ne arama yapabildim ne internete girebildim bildiğin çöp. Buna bağlı olarakta Ziraat mobil veya internet bankacılığını kullanamadım yani Bende Ziraat mobile girince şifremden sonra sms gelir güvenlik için sonra o şifreyi yazarak girerdim Türkiyede.  Bana Mesaj gelmediği için Ziraat mobile giremedim ki çoğu kişide böyle.  Erasmusda bana hibe yatırdılar ama ben onu tl ye çeviremedim. Alışverişi ben karttan yaptım elimdeki parayı harcamamak için. Ne kadar harcadım ona bakamadım vs.. 
Yurt dışında Ağda kayıtlı değil hatasını nasıl çözdüm onu anlatayım .
Ziraat mobile nasıl SMS ALMAdan tek şifre ile gireceğinizi aşağıdaki linkten bulabilirsiniz
***
https://lisbonnova.blogspot.pt/2017/10/yurt-dsnda-ziraat-mobil-ve-ziraat-onay.html
***

1-Yurt Dışında Ağda Kayıtlı Değil Hatası Çözümü

Benim telefonum Samsung  J7. Buna göre anlatacağım. Burdaki temel amaç sms yada arama alabilme arama yapmada tekrar ağda kayıtlı değil hatası alabilirsiniz Ama siz arama yapmayı deneyebilirsiniz kesin olmaz diye birşey demiyorum ve wifi olan bir yerde yapmalısınız. Ben bu şartlarda denedim . 

İlk önce wifi ye bağlanın ve Mobil veriyi açın bunlar önemli.
 Şimdi neden önemli Veri dolaşımını açabilmek için mobil veriyi açmalısınız bu işlem en az sms yada çağrı alabilmek için olduğu için arama yada sms atma veya internete girmemelisiniz o zaman tekrar aynı hatayı alabilirsiniz zaten 2g hızında bağlanacaksınız . Ama siz arama yapmayı deneyebilirsiniz kesin olmaz diye birşey demiyorum. Mobil den harcamasın diye wifiye bağlandık. Bu sayede veri dolaşımını açabildik ve gönderme işlemi yapmadık sadece alma. Veri dolaşımı neden önemli çünkü başka operatörlerin baz istasyonunu kullanabiliyorsunuz. Bu sayede zaten işlem yapacaksınız

Ayarlar>>Mobil ağlar>> Veri dolaşımını açın>>Şebeke modunu sadece 2G ye alın >>Otomatik şeçe tıklayın büyük ihtimalle ağa bağlanamadı tekrar deneyin diyecek çünkü Türk telekomun  baz istasyonu yok burda. Ama olursa şanslısınız Eğer olmazssa>>Ağları ara>> çıkan operatörlere tek tek bağlanmayı deneyin. Bazılarında simkartınız izin vermiyor diyebilir o zaman ötekine geçin. Ben de NOS operatöründe oldu. Burda Vodofon, NOS,MEO operatörleri var. Yine olmazssa telefonu yeniden başlatın yine aynı yöndemleri deneyin olana kadar. Ben denedim. 



Resim1.1
sonunda böyle olması gerkiyor benim kullandığım hat Türktelekom Faturasızdı. Yurt dışına çıkmadan önce böylr sorunlarla karşılaşmamak için araştırın gidiceğiniz yerde hangi operatörler var ona göre o hatta geçin eğer uzun süreli kalcaksanız. 

Eğer işe yaramaz ise şu linke bakın: " http://bc.vc/TKORJpA "

Sağlıcakla Kalın....  

Yorumlar

  1. İşe yaradı çok teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç oldu fakat Rica Ederim. Ara ara bakıyorum. İşe yaradığına sevindim

      Sil
  2. Müşteri hizmetlerine bir şekilde ulaşarak yurtdışı kullanım servisini açtırdım ve sorun çözüldü benim için.

    YanıtlaSil
  3. Ben de Lizbon'da yaşıyorum. Faturayı ödemeyi unutunca hattı kapatmışlar, hattı tekrar aktif ettiklerinde bu hatayı almaya başladım, Turk Telekom çağrı merkezi ile uğraşıyordum 2 gündür. Bahsettiğin yöntem ile çözdüm sorunu. Teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yurt Dışında 5 Ay Kalacaklar İçin Valiz Hazırlama

Yurt Dışında Ziraat Mobil ve Ziraat Onay Kullanımı