Yurt Dışında 5 Ay Kalacaklar İçin Valiz Hazırlama

         Merhaba arkadaşlar bugün ki yazımda size  en önemli konu olan valize neler konmalı onları anlatacağım. 

Eğer Erasmusu kazandıysanız, başınıza geleceklerden habersizsiniz :D :D
Erasmus için onlar her şeyi ayarlıcak abi ben de direk derslere giricem ingilizceme level atlatıcam, arkadaş edinicem gezicem tozucam diyorsanız.... 
Bir yönden  haklısınız bunları yapacaksınız ama biraz yorulacaksınız. Bunun Application formu mu, Learning Agreement formu,Accommodation formu, Vizesi vs.. derken formlara boğlacaksınız. Zaten bunları tadacaksınız:D Vize olayı çok mükemmel bir şey zaten!!!!! Herkes onu tatmalı bence. Belki vize içinde yazı yazabilirim. Neyse her bi şeyleri hallettiniz uçak biletinizi aldınız ve o büyük gün geldi. O büyük gün gideceğiniz gün değil VALİZİ nizi hazırlayacağınız gün. Bu sanatı çok iyi bilmek lazım çünkü 20 kg valiz hakkınız var el bagajı olarak 8 kg  hakkınız var. Size bir tavsiye gitmeden valizi baskül ile tartabilirsiniz. Valizi yan yatırarak kolayca kaç kilo gelir görebilirsiniz ki ben öyle yaptım.
Şimdi ben yanınıza neler almanız gerekenler le ilgili aşağıya sıralayacağım ama şunu unutmayın anneniz ne derse yanınıza alın..

1- Tırnak makası
2-1-2kg lik detarjan % ben almadım yanıma ama keşke alaydım 5 kglik alamıyorsanız en kötü 0.5l su şişesini doldurabilirsiniz yada 1.5L birde renkliler için alın hepsinde kullanırsınız. burda bitane buldum 20 li kapsül şeklinde 3.99 euro iyi sayılır Almada Forumun içinde Jumbodan aldım.Mavi dışlı dikdötgen kapaklı. Markası Auchan ama DETERGENTE ropa-roupa diye dışında yazıyor. Yazının Renkleride aynı.  
3- Boy havlusu x2  %ben 1 tane aldım ama keşke 2 tane alaydım. 
4- El havlusu x2
5-Sabun en az x2
6-Tuvalet kağıdı 1 tane olsa yeter ilk günler için yada bimden onlu mendil alabilirsiniz  
7- Islak mendil 
8- Küçük Tencere erasmusta kesin alın. Ama sığmassa en kötü küçük bir tava alın lakin sığdırmaya çalışın
9-Cezve % büyük yada küçük size kalmış. Ben büyük aldım. Aynı üniversteden arkadaşla çay
 yapıyoz. İyi oluyor 
10- Tabak x2 % krom tabak olursa daha iyi çünkü hem hafif hemde yemek ısıtabilirsiniz hemde ucuz orda bırakır gelirsiniz.
11- Çatal kaşık x2 % unutmayın  yemek yaparkende kaşık ihtiyacı oluyor.
12- Sarı bez % hani bimde satılan ucuz bezler varya onlardan da 1 tane alın eğer hijjene dikkat ediyorsanız burda odalara felan ayakkabılarıyla giriyolar. Kendi odanızı silebilirsiniz eğer tek kişilik odada kalıyorsanız. Bezi sabunla köpürtüp direk silin zaten kendi kendine kuruyor. Eğer yanınıza bez almayı unuttuysanız korkmayın bir atletinizi feda edebilirsiniz o atleti atmazssınız yıkayıp yıkayıp tekrar yeri silebilirsiniz.
13- Defter,silgi,uç,kalem,hesap makinanızı kesin alın burda pahalı ben defterle silgi almadım birde ucum azdı. Uç x2 alın. defterdende x2 yetmez sölim.
14- Şampuan getirin ama el bagajınız atmayın yasak 2017 ye göre su bile yasak 100ml haric. Normal valize koyabilirsiniz ama siz yinede kolay bir yere koyun çıkartın derse çıkartırsınız. Şampuan  pahalı burda Türkiyeye göre. Zannedersem 400 ml kutuda clear 5 euro civarlarındaydı. bugünkü kur 4.3 civarlarında yani 21.5 tl oluyor. Ayrıca bazı markaların çakmaları felan var. Denemedim ama çakma alınmaz.
15- Laptop
16-Diş fırçası ve macunu
17- Ufak katlanabilir şemsiye alabilirsiniz tercihe bağlı burda bulması ve fiyatı pahalı olabiliyor. Sonuçta Euro la çalışan bir ülke Portekiz. en düşük 5 euro olsa bile 21.5 tl siz düşünün.  Bulunduğunuz bölgenin iklimine yada hangi mevsimde geleceğinize göre alın.
18- Terlik x2 birini banyoda birinide odanın içinde giyersiniz yada yurtta.
19- Çöp poşeti ve buzluk poşeti bunların kutularını çıkartarak çantaya atabilirsiniz.
20- Bardak
21- Ufak bir teflon tava resimde ne işe yaradığı görüldüğü gibi. Bir çok işlev için kullanabilirsiniz yeri gelir bir tabak olur, yeri gelir bir cezve olur, yeri gelir salata için bir kase olur, yeri gelir benim için bardak olur. Tavayı  burdan aldım.
22- Tarak
23-Traş Makinası

                                          Fotoğraf 1.1 Sabah kahvaltımız :D

                                                   Fotoğraf 1.2 Tava ve cezve

Fotoğraf 1.3 küçük tencereler 



Fotoğrafataki tencere nin biri benim öteki arkadaşamın. Tavayı burdan aldık 3.49 Euro yani 14 tl ye Pingo doçiden Son bir tane kalmıştı  ve ucuzdu yani ama siz alabiliyosanız yanınızda getirin bunların bi küçüğüde var tek kişi için onlar gayet yeter. yani 2-3 yumurta kırmalık olsa yeter tek kişi için. 
Tere yağın ise burdan aldık.:) Fiyatı 1.59 euro ve baya güzel. 250 gram. 

Bunlar kıyafetlerinizden hariç unutulabilecek şeylerdi. Kıyafetlerinizden gerekli olanları alın ben kendimden örnek vereyim. 
4 tane eşofman yada 5 tane aldım. 
15 iç çamaşırı gerçekten 15 tane getirdim. Burda sürekli yıkayamayacaksınız eşyalarını yıkasanız bile 1.50 euro bir yıkama için alıyolar kurutma için 1.euro. Birde renkli beyaz ayrı yıkayacaksınız tabi bu bizim yurt için geçerli Frausto Silva Residance da böyle kardeş. Gidiceğiniz yurdun internetten broşörünü bulun iyice bakın. Eve gidersiniz rahat tabi ama daha pahalı yurda göre.
5 tane atlet
7-8 tane kısa kollu belki daha fazla
2 tane kazak ama ince uzun kollu tarzı
1 tane uzunkollu tişört
1 tane kalın kapşonlu kazak tarzı fermuarlı bir tane normal kapşonlu ki kesin alın; birtanede mont aldım.
1 tane Bez tarzı ayakkabı, 1 tane spor ayakkabı 1 tane bot. Bot ağırsa onla gelin ben öyle yaptım. Hatta hava soğuksa montu giyebilirsiniz. Mont alın Portekiz sıcak  ülke felan demeyin güneş varken baya sıcak ama geceleri gerçekten soğuk. Güneş yokken üşürsünüz. yani kapşonluda şart.
3 tane pantolon
Yastık kılıfı vs.

Bunları kendinize göre ayarlayın. 

Gelelim yiyecek kısmına

Bence en önemlisi bu sizi burda 1 ay yada daha fazla yetecek şeyleri yanınıza getirebilirsiniz ama bunu genelde burda farkedersiniz ulan keşke bunu alaydım dersiniz. Bunu genelde anneniz yanına alın der ama siz anne ordanda alırım dersiniz ama öle değil işte buraya gelince anlıyonuz. Gittiğiniz ülkede alıcağınız şeyler pahalı olabilir yada bulunmayabilir. Bu yüzden size işinize yarayacak sizi uzun bir müddet götürebilecek tavsiyeler vericem.

1- Hazır çorba kesin alın ve bence 20 tane bile alabilirsiniz çünkü burda en az 4-5 ay kalacaksınız yani en az 120 gün ediyor. Eğer 20 tane alsanız 6 günde 1 hazır çorba yeme hakkınız var hadi hazır çorbayı 2 ye bölüp yapın gerisini buzdolabında saklayın ama en fazla 2 gün saklayabilirsiniz. Sonuç olarak 2 ye bölersniz 3günde 1 paket yiyebilirsiniz. Haftada 2 kez kısaca eğer 20 tane alırsanız.

Şimdi diyeceksiniz orda hazır çorba yok mu yahu...
Var amma Knorr 1.10 Euro yani 4.40 tl bugün ki kur fiyatlarına göre Portekiz Lizbon. Pingo doçi marketinden ve bizim gibide çok çeşit çorbalara sahip değiller. Ben 5-6 tane almıştım keşke 20 tane alaydım. Daha uczunu buldum ama 0.80 euro ayrıca euro arttı 4.3301 oldu 

 2-Tarhana eğer benim gibi şanslıysanız tarhana yapan bir aileye mensupsanız yaşadınız yanınıza en az 1 kg alın. Küçük tencere 2 kaşık atsanız yeter bu sizi baya götürü

3- Çay kesin alın. Bunların çeşitleri var tabi poşet çay, demlik poşet çay,normal paket çay. Tercihe kalmış ben poşet çay almıştım 2 paket 50 adet ediyor. Bunu taşırken karton kutusuyla taşımayın içindekileri buzdolabı poşetine atın yayınki az yer kaplasın. Bizim arkadaş Demlik poşet çay almıştı baya demi çıkıyor benim çezveye doldurup içiyoruz.

4- Zeytin Gerçi burda yeşil zeytin ucuz sayılır 960 gr 1.89 euro . zeytini bizm arkadaş susuz getirmişti ama suya koncak felan diyodu otarz bişeyler yapbilirsiniz. sizi en az 2 hafta götürür belki 3 hafta bile.

5- Tulum Peynir bizim arkadaş pakette almış gelmiş Türkiyeden iyi ki almış kaşar gibi ama peynir. Burda  peynir fiyatları pahalı 300 gr peynir 2.5 euro bide bunlar antin kuntin peynirden bizimki gibi beyaz peynir değil kaşar gibi tulum peynire benziyor.
Kaşar peynirde alın gelin bir paket. Beyaz peyniri getirmesi sıkıntı suyu felan kesin dökülür oyüzden susuz pakette olan peynirleri almaya çalışın.

6- Bal,Sarelle,Reçel bunlardan en az birini getirmeye çalışın. ama reçeli pakette felan alın kavonozda belki sıkıntı çıkarabilirler sıvı diye. Bizim arkadaş sarelle getirdi. Saralle de sıkıntı yapmıyolar ama bal da felan yaparlar eğer el bagajınıza koyarsanız.

7- Tarhana benzeri şeyler kuru ve çabuk yapılabilecek ne varsa alın gelin bol bol alın.

8-Baharat yanınıza nane kekik felan alın yada karabibier pul biber küçük bi paket alabilirsiniz. Burda bunlar daha pahalı olacak unutmayın türkiyede 2 lira olsa bile burda en az  1 euro yani 4 tl .

9-Anne böreği yada poğaçası anneniz gitmeden bir gün önce poğaça yada börek yapsın 1 tepsi doldur buz dolabı poşetine el çantasına koy gel burda ye. Valla Allah razı olsun annemden. İlk geldiğimde ve ilk günlerde  börek yedim burda ekmek yerine. Ekmekte pahalı ekmek çeşitine göre fiyatlar değişiyor. 0.532 gramı 1.14 euro Baya pahalı türkiyeye göre. Bu ekmekler kare kare 5 tane bir poşet içinde. Bunları Pingo Doçi Marketlerinde bulabilirsiniz marketle ilgili yazı yazcam en kıs sürede buraya linkini koyarım yazınca . Daha ucuz ekmek bulduk aynı grama 60 cente fakat güzel değil ama ekmek. Genelde 0.89, 0.78, 1 euro civarlarında

10- 1 paket bulgur 1 paket mercimek burda Bulgur bulamadık. tercihe bağlı getirebiliyosanız getirin.

11- Yoğurt mayası tercihe bağlı mesela kendi evininiz varsa yada tencere kullanabileceğiniz bir yerde kalıyorsanız neden olmasın, Burda yoğurdun yarım kilosu 1.50 euro ve tadı meyveli yoğutların şekersizi gibi . Biz de bu soruna kendimiz kovonozlara mayalayarak çözüm bulduk İlk önce marketten süt alın biraz ılıştırın sonra cam kavonoza dökün içine yarım kaşık dan az yoğurt atıp biraz karıştırın ama süt çok sıcak olmayacak. sonra onu bir şeye sarın. Bize yurt bana çarşaf gibi bişeyler vermişti kullanmamıştım onları gereksiz yere fazla vermişler ben onlara sardım tuttu. 1 L süt fiyatı 0.79 euro organik süt gibi. 0.54 e de var ama tutmayabilir denemedik onu daha.

Aklınıza gelebilecek kolay, hafif, kuru şeyleri alın. Türk kahvesi, Çubuk kreker, kek .. vs.. burayı size bıraktım markete girin ve iyice araştırın.

Not: Poterkizde fakir yiyeceği muzdur. Eğer muz seviyorsanız tam yerine geldiniz kilosu 1.05 euro ama indirm olunca 0.79 euroya kadar düşüyor. Suda pahalı bence Luso diye bi marka var 1.5 L 0.53 euro. 6L 1.20 küsürlü euro. Ama Pingo doçili yani kendi markalı suları var 1.5 L 0.15 euro, 6L 0.58 Euro. Yani öle bir su ki içtikçe içesiniz geliyor!. Mükemmel bir su! Su ama sizi daha çok susatıyor gibi. 

İlaç kesin alın

Eğer önemli bir hastalığınız varsa doktora durumu anlatın  4 aysa 4 paket yazdırın. Benim Alerjim vardı toza felan. Buraya ilk geldiğimde burnum gözüm çok akmıştı benimki hafif diye belli bir miktar almıştım ama yetersizdi. aylık alın. ben sonra 1 kutu daha arkadaştan istedim ne olur olmaz diye. O benden sonra gelmişti. Türkiyeden aldı geldi Allah razı olsun tırnakmasını da unutmuştum o aldı geldi bir de soğuk algınlığı ilacını.Bu arada eğer alerjiniz varsa ve ilacınız yoksa bir müddet soğuk algınlığı ilacı içebilirsinz. Denemiştir. işe yarıyor.
Ağrı kesicide kesin alın. Hatta C vitamini bile alın. 

En son olarakta evden bir battaniye felan alın ben çok ince bir polar aldım bizim evde vardı yada çok ince nevresimde felan alabilirsiniz. Eğer evi özlerseniz kardeş payı izleyerek o polara sarılabilirsiniz. Gerçekten evde hissiyatı veriyor. Tam böyle uykuya dalacaksınız bir yandan kardeş payı reprikleri açık; zaten ışıklar kapalı bir an evdeymiş gibi hissedip uykaya dalıyorsunuz .
Tek kişilik odada kalmanın faydaları. Fiyatını merak ettiniz demi acaba kaç para diyorsunuz şuan . Fiyatı 195 euro aylık. Mutfak paylaşımlı. Tuvaleti ve banyoyu 2 kişi kullanıyoruz.
Neyse bu konudan saptı biraz.
Şimdi diyeceksinizki biz bukadar şeyi nasıl sığdırcaz. Şöyleki Normal valize herşeyinizi ütüleyerek koyun en alta açık birşekilde Polar battaniyeyi ve havluyu koyun onların içine kıyafetleri koyun .Terliği felan valizin önine biyerlerine sıkıştırın . '20 kgye kadar doldurun benim 19 kg gelmişti ama ben detarjan felan almamıştım. siz  alabilirsiniz . 
El Bagajınıza gelicek olursak eğer THY ile gidiyorsanız onlar söylemedikçe Check-inde tartırmayın THY o konuda anlayışlı. Ben tarttırmıştım. Sonra uçağa bi bindim adam bildiğin koca valizle gelmiş 2-3 çantayla binen vardı. Economy de. Dediğim gibi siz önceden tartın mesale 10 kg yada 11 kg oldu tarttırmayın. El bagajı için check in de ben söyledimde tarttıydı. İlk defa uçağa bineceğimden dolayı tarttırıyım dediydim. Yani bu yöntem denenmedi ama Türkiyeye giderken deneyeceğim .

Pasoport, önemli belgeler, pasaport fotokopisi, hatta Vesikalık bile alın belki burdan Toplu taşıma için öğrenci kartı alırsanız  fotoğraf lazım oluyo. 

Umarım Yardımcı Olmuştur. İnşAllah hayalleriniz ve isteklerini gerçekleşir. Unutmayın her olayın  bir nedeni ve sonucu vardır iyi yada kötü yani her işte bir hayır vardır :) :) 

Sağlıcakla kalın.......

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ağda Kayıtlı Değil Hatası \*Çözümü*\

Yurt Dışında Ziraat Mobil ve Ziraat Onay Kullanımı